Ketika Cinta Bertasbih

Banyak betul buku yang nak baca sebelum balik Aussie ni. Hari tu dah bawa balik buku dari sana sebab nak kosongkan almari kat sana, tengok2 bawa buku baru plak ke sana. Jadi tak ada perubahan pun pada almari tu nanti.

Dari balik Msia hari tu abah kata dia nak tengok movie ‘Ketika Cinta Bertasbih’, cari kat youtube tak ada lagi padahal kat Indo dah keluar dari Jun lagi. Ni gara2 tengok Ayat-ayat Cinta last year la ni, bila dia tahu ada cerita lain dari penulis nak sama dia pun nak tengok. Seminggu sebelum aku ke UK hari tu angah ada download cerita tu tapi aku tak sempat tengok. Bila dah balik ni mak kata dah 3 kali dia tangok movie tu. Kalau mak yang tak suka tengok movie pun dah tengok 3 kali, mesti best cerita ni.

Sabtu hari tu pergi MPH kat SACC, sebab una nak cari buku sekolah dia. Tetiba Nampak abah usha novel ‘Ketika Cinta Bertasbih’ (fanatic sungguh ayahku dengan cerita ni) yang combine vol.1 and 2 and hardcover, tapi bila tengok harga, mak aih..mahalnya. Tak jadi nak beli. Pusing2 MPH tu nampak plak novel dia yang paperback, ada dua2 jilid sekali. Pastu abah bersuara:

Abah: along belilah buku ni, nanti abah boleh pinjam.
Aku: hehe..along banyak lagi buku yang tak baca lagi (dalam hati: abah belilah nanti along boleh baca..hehe)
Abah: (tersengih sambil belek2 buku tu lagi) kalau abah beli ni nak pinjamla tu
Aku: mestilah dah ada..hehe. Abah bacalah dulu nanti boleh bawa buku tu balik Oz (tersengih penuh mengharap abah beli buku tu)
Abah: mana boleh bawa balik nanti mak mesti nak baca juga
Aku: ala..mana boleh macam tu

Tula dialog ngan abah kat MPH tu, last2 abah beli juga dua2 buku tu. Yes..jimat duit aku, cuti ni duit aku habis kat novel je. Balik rumah mak terus cop nak baca buku tu yang no 2. Patu malam tu pula abah jumpa movie yang no 2 kat youtube, sampai 2 pagi dia layan movie tu. Fanatik betul abah ni.

The next day ingat nak la tengok filem dia. Bila dah habis no 1, mak nak tengok yang no 2 juga. So tengoklah movie yang kedua dengan mak. Mak yang dah habis buku no2 by that time duk cerita macam mana cerita tu progress. Spoiler sungguh mak ni. Tapi best la cerita dia, walaupun a bit heavy dari Ayat-ayat Cinta, cerita dia lagi best dari Ayat-ayat Cinta.

Trailer KCB 1


Trailer KCB 2


Kat atas ni ada trailer untuk kedua2 part cerita ni. Aku tak nak spoil dengan cerita kat korg cerita ni pasal apa, korg tengokla sendiri.
Till then~

Comments

  1. cerita nih sgt best okeyh! za pon baru tgk yg 1st.. yg 2nd xtengok lagi.. cis cis

    ReplyDelete
  2. tgkla..best..tp kesian kat furqan..sian kat dia..

    ReplyDelete
  3. kalo shoppg... jlnngn abah..
    hheh.. gne duit abah la yg plg best...! hihi..

    aku lum tgk lg... tgh cr free time nk tgk...

    sgt best ek???

    ReplyDelete

Post a Comment